Thursday, January 21, 2010

Lebihan Tile ...Jangan dibuang!

Salam..
Ada lebihan Tile Dinding dan Tile Lantai?
Jangan dibuang ok!

Hari ini....Gua nak kongsikan ngn semua....camana nak membuat salah satu Decoration Wall dengan menggunakan bahan2 lebihan TILE DINDING & TILE LANTAI.

Cantik & Walaweiiii.....!
Jimat !
Tiada Tambahan Kos !
Hanya menggunakan sikit kepakaran dan sikit masa tambahan

Projek ini adalah projek yg Gua lakukan pada rumah sewa Gua sendiri.
Jenis : Aparment
Sudut rumah : Kawasan Pengeringan dihadapan tandas

Bila Gua perasan dalam simpanan Gua masih banyak lagi lebihan tile dinding pelbagai warna,
Gua terpikir untuk lakukan satu pembaharuan baru yang jarang kali dilakukan oleh sesebuah rumah huhuuuuuuuuuuuu....

Gambar Sebelum kerja2 menanggalkan Tile Dinding Asal

Gambar Sebelum

Proses melepa cement Gam pada permukaan dinding asal


I
I
I
I
I
I
I
I
III
I


Hasilnya Taraaaaaaaaaaaaa!!!!








Colour Tile yang colourful menimbulkan lagi MODE CERIA pada sesuatu kawasan....huhuuuu...

Sebelum
Selepas

Ini adalah gambar Decoration Lantai dengan menggunakan lebihan Tile
Amacam ..Ok tak?

Iannya boleh disesuaikan pada ruangan

Balcony Luar,
Dapur Kering
Dapur Basah
Yard Dapur
Garden Platform
Lantai Wakaf
Dan bla...bla...bla....heheehe

Lantai ini sangat2 sesuai diletakkan pada kawasan pengeringan baju pada belakang rumah.
Jalur-jalur putus sambungannya mengelak daripada lantai LICIN.

Selamat Mendeco!

Walaweiiiiiiiiiiiiii!!!

0 comments: